Some text some message..

 

وبگاه مواد شیمیایی مرک

وبگاه مواد شیمیایی مرک آماده عرضه مواد شیمیایی مرک آلمان و محیط کشت های مرک می باشد.

کمپانی مرک

کمپانی مرک دارای بیش از ده هزار ماده شیمیایی در گرید آزمایشگاهی می باشد.

محیط کشت

مرک بزرگترین تولید کننده محیط های کشت در جهان است.

هورمون ها

کمپانی مرک هورمون های آزمایشگاهی و هورمون های رشد را در گرید های گوناگون تولید می کند.

ساخت باتری با هوا و دی‌اکسیدکربن

Air_carbon_dioxide_batteriesمحققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا روش جدیدی را برای تولید انرژی از دی‌اکسیدکربن ابداع کرده‌اند که صدها برابر قوی‌تر از انواع دیگر است.

به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، دانشمندان یک باتری سلولی شناوری ارزان تولید کرده‌اند که بیشتر از محلول‌های آب حاوی دی‌اکسیدکربن محلول یا هوای عادی محلول استفاده می‌کند. از آنجایی که مایعات حاوی غلظت‌های متفاوت دی‌اکسیدکربن هستند، سطوح PH متفاوتی هم دارند و این عدم تعادل باعث تولید برق می‌شود.

 

در یک باتری سلولی شناور، دو مایع توسط یک غشا از هم جدا می‌شوند تا با یکدیگر ترکیب نشوند اما یون‌ها در میان آن‌ها جریان پیدا می‌کنند. با تبادل یون‌ها بین محلول غلیظ‌تر دی‌اکسیدکربن و محلول هوای عادی، ولتاژ در الکترودهای اکسیدمنگنز هر دو مخزن تغییر می‌کند. این کار به شبیه‌سازی جریان الکترون‌ها میان دو الکترود متصل پرداخته و در نتیجه تولید برق می‌شود.

 

زمانی که تمرکز یون‌ها عادی می‌شود، می‌توان بطور موثری باتری را با پر کردن مجدد هر مخزن با محلول متضاد و معکوس کردن جریان الکترون‌ها، دوباره شارژ کرد. محققان توانستند این کار را بیش از 50 بار انجام دهند و پس از آن، کاهش عملکرد مشاهده شد.

 

این باتری در دمای اتاق به کار پرداخته و از مواد و فرآیندهای ارزان استفاده می‌کند. با این حال محققان معتقدند که استفاده از دستاورد آنها در مقیاس بزرگ هنوز مقرون‌ بصرفه نیست. آن‌ها امیدوارند بتوانند این باتری‌ها را به ایستگاههای نیروی سوخت فسیلی ادغام کنند تا از انتشارات گازهای دی‌اکسیدکربن آن‌ها برای تولید انرژی بیشتر استفاده کنند.

 

این تحقیق در مجله Environmental Science & Technology Letters منتشر شده است.

 

کمال در ساخت؛ بوگاتی پرده‌ های سالن تولید شیرون را کنار زد

بوگاتی پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام درهای سالن تولید مدل شیرون را به روی بازدیدکنندگان باز کرد. در سالن تولید این خودرو همه‌ی قطعات با دست مونتاژ می‌شوند.

ساخت و آزمایش هر خودرو کاری سخت و طاقت‌فرسا است؛ اما برخی از خودروها نیازمند زمان و توجه بیشتری نسبت به سایرین هستند. یکی از این خودروها، ابر خودروی جدید بوگاتی است. تولید بوگاتی شیرون به‌طور رسمی در شهر مولشیم فرانسه آغاز شده و این مجموعه نیز درهای سالن تولید خود را به روی بازدیدکنندگان گشوده است. در این سالن، ۱۸۰۰ قطعه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و خودروی بسیار گران‌قیمت شیرون را شکل می‌دهند.

بوگاتی شیرون

پس از تصمیم‌گیری‌های نهایی از سوی مشتریان در مورد ریزترین جزئیات خودرو، مرحله‌ی تولید آغاز می‌شود. مشتریان با یک مشاور از شرکت بوگاتی قرار می‌گذارند و در مورد تمامی آپشن‌های مدنظر صحبت می‌کنند. این آپشن‌ها از انتخاب رنگ گرفته تا ۸ مدل متفاوت از فیبر کربن در داخل و خارج خودرو را شامل می‌شوند.

اگر افراد نتوانند از میان ۳۱ نوع چرم و ۸ رنگ جیر برای تزئینات داخلی یکی را انتخاب کنند، بازهم تیمی از شرکت Le Maison Pur Sang به آن‌ها در انتخاب رنگ‌های دیگر مطابق با سلیقه‌شان کمک می‌کند.

بوگاتی شیرون

زمانی که تصمیمات نهایی از سوی مشتریان گرفته شد، ساخت خودرو در دستور کار شرکت قرار می‌گیرد. پروسه‌ای که حدود ۹ ماه به طول می‌انجامد. قبل از این‌که تمامی قطعات آماده شوند، بدنه به‌طور کامل مونتاژ و به سالن رنگ فرستاده می‌شود. رنگ‌کاری بدنه در ۸ مرحله انجام می‌شود. تمامی مراحل با دست انجام می‌گیرد و هر لایه قبل از شروع مرحله‌ی بعد به‌طور کامل پولیش می‌شود. خودروهایی که بدنه‌ی آن‌ها تماماً از فیبر کربن است نیز دارای فرآیند مجزایی هستند و همین مقدار زمان می‌برند.

بوگاتی شیرون

سالن مونتاژ بوگاتی در شهر مولشیم برخلاف سایر کارخانه‌های خودروسازی فاقد هرگونه نقاله برای حمل یا ربات است. تمامی مراحل تولید با دست و در ۱۲ ایستگاه مختلف انجام می‌شود. هرکدام از این ایستگاه‌ها موظف به انجام بخش کوچکی از فرآیند تولید شیرون هستند. در مرحله‌ی اول پیشرانه ۱۶ سیلندر W شکل شیرون که از قبل در کارخانه‌ی فولکس‌واگن در شهر سالزگیتر آلمان مونتاژ شده است، برای قرار گرفتن روی شاسی آماده می‌شود.

موتور بوگاتی شیرون

با توجه به قدرت خارق‌العاده‌ی ۱۵۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن متری این پیشرانه، نمی‌توان آن را به‌راحتی در عقب خودرو قرار داد و به‌مانند سایر خودروها به شاسی پیچ کرد. درحالی‌که کابین سرنشینان و قسمت جلوی خودرو آماده‌ی اتصال به یکدیگر و تمامی سیم‌کشی‌ها انجام می‌شود، کل قسمت عقب خودرو در اطراف پیشرانه نصب می‌شوند. در همین زمان، لوله‌های اتصال‌دهنده‌ی خودرو به رادیاتورهای جلویی نیز در جای خود قرار می‌گیرند.

بوگاتی شیرون

برای اتصال قسمت عقب و کابین سرنشینان، تنها به ۱۴ پیچ تیتانیومی نیاز است. پس از بسته شدن پیچ‌ها، چهار چرخ در زیر خودرو قرار می‌گیرند و ماشین به مرحله‌ی بعدی فرستاده می‌شود. در این مرحله تمامی مایعات موردنیاز درون موتور ریخته می‌شود و ماشین برای اولین بار استارت می‌خورد.

بوگاتی شیرون

اگرچه بوگاتی برای آزمایش ویرون، یک دینامومتر (ابزاری که با آن کمیت‌هایی مثل نیرو، گشتاور و فشار را اندازه‌گیری می‌کنند) به‌خصوص ساخته بود، اما آن دینامومتر توانایی اندازه‌گیری قدرت و گشتاور پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر شیرون را نداشت. ازاین‌رو تیم بوگاتی دوباره دست‌به‌کار شد و قوی‌ترین دینامومتر غلتکی جهان را ساخت. این دینامومتر در اتاقی مجزا نصب شده است و می‌تواند با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر در ساعت عمل کند. در طول مدت ۳ ساعت، شیرون به این دینامومتر وصل می‌شود و تمامی آزمایش‌های موردنیاز مثل ارتباط میان موتور و گیربکس، سنجش جریان هوا، کلاچ و سیستم الکترونیکی کمک‌راننده را پشت سر می‌گذارد.

بوگاتی شیرون

زمانی که شیرون از پس تمامی آزمایش‌های این دینامومتر غلتکی برآمد، آماده رفتن به مرحله‌ی بعد برای نصب پنل‌های بدنه خود می‌شود. با توجه به اینکه برخی از پنل‌های فیبر کربنی بسیار نازک هستند، درنتیجه آن‌ها در یک مرحله‌ی جدا سرهم‌بندی و توسط تیمی از تکنسین‌ها در موقعیت‌های مدنظر نصب می‌شود. پس از این مرحله تمامی این پنل‌ها ازنظر سلامت مورد بازرسی مجدد قرار می‌گیرد.

بوگاتی شیرون

علیرغم مدت‌زمان طولانی برای آماده‌سازی خودرو، بین دو تا سه روز طول می‌کشد تا تمامی پنل‌های بدنه نصب و فاصله‌ی میان هر پنل با تلورانس بسیار دقیقی توسط بوگاتی اندازه‌گیری شود.

بوگاتی شیرون

زمانی که پنل‌ها در جای خود قرار گرفتند، خودرو وارد مرحله‌ی آزمایش ۳۰ دقیقه‌ای «باران‌های موسمی» برای اطمینان از هرگونه عدم نشتی می‌شود. وقتی‌که این آزمایش هم با موفقیت انجام شد، قطعات داخلی خودرو نصب می‌شود و آزمایش‌های نهایی صورت می‌گیرد.

بوگاتی شیرون

شاید شما هم حدس زده باشید؛ مالکان این خودروها دوست ندارند بوگاتی جدید خود را با بدنه و چرخ‌های کثیف ناشی از آزمایش‌های پایانی مشاهده کنند، از این‌رو مهندسان در مولشیم چرخ‌های اصلی خودرو و حتی پنل زیر آن را برای آزمایش‌های پایانی تعویض و یک روز کامل صرف پوشاندن بدنه با لایه‌های محافظتی می‌کنند.

بوگاتی شیرون

خودرو سپس به یک فرودگاه برده و در باند آن با سرعت بالای ۲۵۰ کیلومتر امتحان می‌شود. این آزمایش پس از ورود خودرو به اتوبان کامل می‌شود. بعد از همه‌ی این مراحل، روغن گیربکس تعویض می‌شود و شیرون قبل از تحویل به مشتری، ۵۰ کیلومتر دیگر طی می‌کند.

بوگاتی شیرون

پس از تمامی این مراحل، لایه‌های محافظتی از روی بدنه جدا می‌شود و خودرو به مرحله‌ی پولیش نهایی می‌رود. پس از صرف دو روز زمان در مرحله‌ی پایانی رنگ، خودرو به یک تونل نور فرستاده می‌شود و یک متخصص لایه‌ی رویی رنگ را بازرسی می‌کند. در صورت وجود هرگونه عیب در رنگ بدنه، خودرو بار دیگر به مرحله‌ی پولیش و رنگ بازمی‌گردد. پس از دریافت تأییدیه از سوی متخصص بخش رنگ، حالا خودرو توسط مدیر فروش بازرسی می‌شود. این فرد تأییدیه‌ی نهایی را صادر و مقدمات تحویل خودرو به صاحبش را فراهم می‌کند.

بوگاتی شیرون

اگر تمامی این مراحل شما را شگفت‌زده کرد، بد نیست به یادتان بیاوریم قیمت هر دستگاه شیرون حداقل دو میلیون و ۶۱۲ هزار دلار است. به همین خاطر خریداران چنین خودروهایی انتظار یک محصول کامل و تمام‌عیار دارند و بوگاتی نیز شهرت خود را از این راه به دست آورده است.

استفاده ازبسته‌بندی نانویی برای افزایش ماندگاری سیب

تهران-ایرنا-پژوهشگران وزارت جهاد کشاورزی یک پوشش بسته‌بندی نانوساختار را تولید کردند که از آن می توان در بسته‌بندی و افزایش ماندگاری سیب گلاب استفاده کرد.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری،محصولات باغی نقش مهمی در تأمین نیاز غذایی و سلامت جامعه ایفا می‌کنند. این گروه از محصولات کشاورزی به دلیل اینکه حاوی رطوبت زیادی هستند، به‌شدت فسادپذیرند. از سوی دیگر، این محصولات پس از برداشت نیز به فعالیت حیاتی خود ادامه می‌دهند. apple_nano
بنابراین، در صورت عدم مراقبت صحیح از این محصولات، بخش عمده‌ای از آن‌ها در مراحل مختلف پس از برداشت از بین می‌روند. کاهش و به حداقل رساندن چنین ضایعاتی یکی از اولویت‌های هر کشوری است. بهره‌گیری از فناوری نانو در این راستا، این امکان را برای کاهش ضایعات پس از برداشت محصولات باغی به وجود آورده است.
دکتر فوژان بدیعی پژوهشگر وزارت جهاد کشاورزی، هدف از انجام این تحقیق را پوشش دادن و بسته‌بندی سیب گلاب با یک پوشش طبیعی بر پایه کیتوزان عنوان کرد و افزود: کارایی این پوشش به‌وسیله‌ فناوری نانو ارتقا یافته است تا بتوان ضایعات پس از برداشت این میوه حساس را کاهش داده و خواص تازه خوری آن را برای مدت بیشتری حفظ نموده و زمینه را برای صادرات فراهم کرد.
به گفته وی، ‌استفاده از نتایج این طرح می‌تواند موجب کاهش ضایعات پس از برداشت محصولات باغی و افزایش ماندگاری و کیفیت آن‌ها شده و می‌تواند به افزایش صادرات این محصولات منتهی شود.
پوشش نانو کیتوزان تولید شده در این طرح حاوی نانوذراتی با ابعاد کمتر از 100 نانومتر بوده است. حضور این نانوذرات موجب کاهش منافذ این پوشش‌ها و در نتیجه کاهش میزان نفوذپذیری به گازهای تنفسی و بخارآب شده است.
نتایج نشان داده‌اند که پوشش دهی سیب گلاب کهنز با پوشش نانو کیتوزان، رسیدگی طبیعی میوه را کندتر کرده است. همچنین پوشش، شدت تنفس و میزان تولید اتیلن در مرحله رسیدگی را نسبت به سیب‌های بدون پوشش به‌طور معنی‌داری کاهش داده است.
این پژوهش که در مقیاس آزمایشگاهی انجام گرفته، یک طرح مشترک بین مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی و پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران و با حمایت کمیته فناوری نانو وزارت جهاد کشاورزی بوده است.
این تحقیقات حاصل تلاش‌های دکتر فوژان بدیعی- عضو هیأت موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی- دکتر مریم هاشمی- عضو هیأت علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران- دکتر ندا مفتون آزاد- عضو هیأت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی فارس- دکتر احمد موسی پور گرجی- عضو هیأت علمی مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر- دکتر سیدعلی یاسینی اردکانی- عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات یزد- و علی صحرایی خوش‌گردش- دانش‌آموخته‌ی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات یزد- است.
نتایج این کار در مجله‌ LWT - Food Science and Technology با ضریب تأثیر 711/2 (جلد 70، سال 2016، صفحات 33 تا 40) به چاپ رسیده است.

خطرات«آرسنیک» موجود در برنج در روش‌های پخت متداول

به گفته محققان در روش‌های معمول پخت برنج، میزان قابل‌توجهی آرسنیک در برنج برجای می‌‌ماند.Arsenic_in_rice
 
به گزارش تسنیم، آزمایش‌ها نشان می‌دهد که روش‌های متداول برای پخت و پز برنج طیف وسیعی از مصرف‌کنندگان را با مشکلات بهداشتی از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان  مواجه می‌کند.
 
بر اساس گزارش ایندیپندنت، به گفته دانشمندان، سالانه میلیونها نفر جان خود را به‌واسطه پختن برنج به روش‌های معمول در معرض خطر قرار می‌دهند.
 
دانشمندان هشدار می‌دهند که آزمایش‌های اخیر آنها نشان می‌دهد در یک روش معمول پخت و پز برنج -که برنج را در یک ظرف با آب بجوشانیم تا بخارپز شود- در تمام کسانی که برنج را به این روش مصرف کرده‌اند آثار وجود سم «آرسنیک» دیده شده است.
 
وجود  «آرسنیک» نتیجه استفاده از سموم صنعتی و آفت‌کش‌هایی است که استفاده از آنها در سال‌های اخیر رو به افزایش نیز گذاشته است.
 
وجود این ماده شیمیایی در برنج مصرفی خانواده‌ها با طیف وسیعی از مشکلات بهداشتی از جمله بیماری قلبی مرتبط است؛ دیابت و سرطان نیز از جمله بیماری‌هایی هستند که به‌واسطه استفاده نادرست از این‌گونه محصولات گریبان‌گیر افراد می‌شوند.
 
به گفته «اندی مهارگ»(Andy Meharg)، در حالی که به طور کلی اعتقاد عمومی بر این است که آرسنیک با آب پز کردن برنج از بین می‌رود اما باید بگوییم که این سم فقط زمانی از بین می‌رود که برنج را به مدت یک شب خیسانده شود.
 
«مهراگ»(Meharg) که استاد علوم زیستی در دانشگاه «کوئینز»(Queen's University) در «بلفاست»(Belfast) است می‌گوید:"ما برای سنجش میزان آرسنیک در برنج، برای پختن برنج از 3 روش استفاده کردیم؛
 
در روش اول، نسبت دو بخش آب به یک بخش برنج را به کار بردیم که همان روش معمول پختن برنج توسط عموم است، سپس از نسبت 5 قسمت آب و یک قسمت برنج استفاده کردیم و در نهایت برنج را یک شب خیساندیم".
 
به گفته وی :"میزان آرسنیک باقیمانده در روش اول 80 درصد و در روش دوم نصف و در روش آخر تقریبا به صفر رسیده بود."
 
در واقع امن ترین روش پختن برنج آن است که برنج را قبل از پختن از شب قبل بخیسانید.
 
لازم به ذکر است حدود 58 درصد از محصولات مبتنی بر برنج در کشور انگلیس حاوی سطوح بالایی از «آرسنیک» هستند.

نظر پروفسور سمیعی درباره‌ مضر بودن امواج موبایل

پرفسور مجید سمیعی، جراح مغز و اعصاب ایرانی که ریاست بیمارستان خصوصی علوم عصبی در آلمان را به عهده دارد، درباره‌ی امواج موبایل اعلام کرد که اثبات یا رد ضرر امواج برای بدن بسیار مشکل است. به گفته‌ی او انسان‌ها نیز در مقابل هم موج ساطع می‌کنند.

 

پرفسور مجید سمیعی یکی از ایرانی‌های برجسته و از چهره‌های ماندگار ایران در دنیا که به عنوان برجسته‌ترین پزشک جراح مغز و اعصاب شناخته می‌شود به سوال «آیا امواج مضر است؟» پاسخ داده است.

سمیعی درباره‌ی ضرر یا عدم ضرر امواج موبایل روی مغز انسان گفت: «امواج موبایل تنها موج‌هایی نیست که در اطراف ما انسان‌ها وجود دارد. هزارن نوع موج می‌آیند و از بدن ما رد می‌شوند و ما نمی‌بینیم. شاید به همین دلیل اعتماد به ضرر رسانی آنها نداریم.»

معتبرترین پزشک مغز و اعصاب دنیا تأکید کرد: «تا کنون ثابت نشده که امواج موجود در اطراف ما ضرر زیادی برای بدن دارد یا نه؛ در واقع اثبات یا رد این موضوع بسیار مشکل است.»

او ادامه داد: «به همین دلیل نمی‌توانم بگویم که امواج موبایل یا دیگر امواج، روی بدن اثری ندارد. امواج بسیاری اطراف ما هست؛ حتی دو انسان که مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، با هم برخورد می‌کند، به هم علاقه‌مند می‌شوند، با یکدیگر تعامل فکری دارند یا نسبت به یکدیگر از خود احساسات نشان می‌دهند، امواج دارند.»

بدین ترتیب با قطعیت نمی‌توان گفت اموج موبایل برای بدن ضرر دارند یا هیچ ضرری برای انسان ندارند.

مقالات دیگر...

صفحه10 از52

در باره ما

وبگاه مواد شیمیایی مرک وارد کننده عمده مواد شیمیایی مرک آلمان و اصلی ترین عامل توزیع کننده محصولات مرک در ایران می باشد .وبگاه مواد شیمیایی مرک , دست اول ترین توزیع کننده مواد شیمیایی مرک در ایران می باشد . بنابرین شما به ارزان ترین قیمت در بازار دست خواهید یافت  چراکه این تخصص ماست .

لینک های مرتبط

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونیتوسط پلیس سایبری را دارد

تماس با ما

آدرس :

  • تهران - خیابان کارگر شمالی - خیابان فرصت شیرازی - تقاطع ولعصر

تلفن:

  • 74 21 59 66 021
  • 72 60 42 66 021

تلگرام اعلام قیمت:

  • 35 137 137 099

ایمیل:

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

       

اعلام قیمت و موجودی از طریق تلگرام :

  • 35 137 137 099

 

 

JoomShaper